Monday, July 25, 2011

final project sem 4 - live news tv production

Dulu masa sem 4,
aku dgn kwn2 sekelas dpt satu final projek...
kena buat program live news tv production...
mmg bertungkus-lumus kami usahakan nk siapkan projek nie..
byk bahan yg kami kena buat..
termasuklah dari meyediakan proposal, membuat skrip berita,
mencari bahan video dan gambar, menemu ramah, membuat running order,
editing, live news program, dan lain2..
dlm erti kata broadcasting,
semuanyalah kami kena buat..
dari pre production, production, dan jugak masa post production...
yg bermaksud dari mula sampailah akhir..
utk group aku,
kami telah menyediakan berita mengenai 2K
iaitu kecantikan dan kesihatan...
mcm2 tugas aku buat masa projek ni..
termasuklah buat skrip, props
cari bahan video, editing,
menyampaikan berita, dan jugak 
switcher iaitu org yg mengawal peralihan shot kamera..
alhamdulillah, kami semua lulus dgn cemerlang..
thnx to kawan2 grup aku iaitu 
ASH, ANIS, MIMI, AINAA, dan produser kami, SHIMA..
thnx jugak utk senior part 5 yg byk membantu dan kawan2 yg lain..
paling penting, thnx to our best lecturer, Puan Rabiah Othman..
nice experience i ever had..

persiapan menyediakan set dan props

editing last minute before going to live news

bersama rakan penyampai, Anis

sewaktu 'live' di skrin tv

sebahagian dari presenter : Mimi, aku, Anis

mendengar panduan dari FM (Ija) before countdown 1 minute to live


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...